Perziken Cake a la Tarte Tatin

Tijdens het begin van de corona crisis hadden we allemaal last in de eerste weken van te korten aan de producten in de schappen. Veel ingrediënten vlogen weg als warme broodjes over de toonbank. Het was best vervelend om thuis aan het kokkerellen te gaan terwijl meel als basis daarvoor er niet meer was. Ineens ging de heel Holland bakken  hèhè. Maar is dat zo, of we hebben nu ineens overbodig veel bevoorrading in huis. Zijn we met z'n allen al door de hele voorraad toiletpapier heen? Zijn jullie kilo's meel al op of word dat een pure voedsel verspilling. Blikjes en toilet papier kunnen  lang houdbaar blijven, maar pakjes op basis van meel blijven niet eeuwig houdbaar en je loopt de kans op meel beestjes die vaak voorkomen in oude producten. We willen verspilling voorkomen en dit kunnen we doen om goed naar je voorraad kasten te kijken en daar creatief mee aan de slag te gaan.
Voor mij was dit niet anders, heb steeds nog genoeg voorraad en uit nood moest ik zelfs kant en klare cake mixjes kopen zodat ik desnoods thuis kan lekkere dingen voorbereiden en alsnog doorgaan met mijn blog.
In mijn kast kwam ik paar cake pakjes tegen, maar op cake zelf ben ik inmiddels wel uitgekeken. Met nog een paar perziken die thuis al begonnen te verrimpelen kwam ik op gedachte deze cake a la Tarte tatin doen. Hmm.. het was geen verkeerde gedachten want hij kwam er heerlijk uit. Smeuïge, luchtige cake met geglazuurde gebakken perziken op de bodem, eigenlijk die de boven kant versieren.
Warm stukje cake met een schepje ijs doet me het water in de mond lopen...
Dus wacht niet te lang en tover een simpele cake om in een heerlijke fruit cake.

Wat heb je hiervoor nodig:


- bakblik met losse bodem afgedekt met bakpapier
- 1 pakje fijne cake (Lidl)
benodigde ingrediënten voor bij de cake mix(volg de verpakking) zoals boter, melk en eieren
-6 grote schepjes basterd suiker
-overrijpe fruit ( perziken)


Hoe doe je het:
-snij het fruit in de partjes en bedek de suiker bodem ermee in de vorm van een cirkel
- bereid de cake beslag volgens de aanwijzing op de verpakking 
-giet het beslag over de perziken en strijk glad met een lepel
-bak in de oven volgens de verpakking 

Tip: 

zet het bakblik op de oven bakplaat, want het fruit kan lekken. Dit voorkomt aangekoekte resten op de bodem van je oven.
Verwijder het bakblik meteen na het bakken en draai de cake op zijn kop op een taart plateau. Als je te lang wacht en de cake koelt af dan heb je de kans dat het fruit gaat aan het papier plakken en zal er dan niet meer zo mooi uitzien.

Reacties